דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 טיפים לניהול רגשות בהשקעות 

מאת    [ 20/05/2014 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2055 פעמים ]

ניהול רגשות בהשקעות - 
היומיים האחרונים היו מיקרו-קוסמוס של ניהול רגשות בהשקעות עבורי בכל הנוגע למניית COCO. הם דוגמא מרוכזת לרכבת ההרים הרגשית שעלולה ללוות השקעות בניירות ערך ובכלל. בפועל, אחרי שנים בנושא ההשקעות, לשמחתי אני לא חווה את זה. אבל לצורך הדוגמא אני אעצים ואקצין את התחושות לצורך השיתוף.
קניתי את המניה ב 0.91$. למחרת היא ירדה ביום אחד ב8% ואפילו מגיעה ל-0.84$. בשלב זה אני אומר לעצמי: איזה דביל. חשבת שאתה חכם גדול. הנה המניה מתרסקת ואתה מפסיד את כל הכסף שחסכת בעמל רב. הנה לך עונש חינוכי. היית צריך למכור עכשיו. לחתוך את ההפסד. לא עשית מספיק שיעורי בית לגבי המניה. מה אתה באמת מבין בעסק של קולג'ים באמריקה (שלב הדיפרסיה) המניה סוגרת את יום המסחר ב 0.842$.

ביום למחרת אחרי שעתיים המניה עולה ב-17% (!) ל 0.98$. בשלב זה אני אומר לעצמי: אתה גאון. איך אתה רואה את כל הדברים שהאחרים לא רואים. אתה רואה, טוב שלא נשברת ולא מכרת את המניה. אתה צריך להאמין בעצמך יותר. הניתוח שלך היה מעולה. ללא ספק שהערך הנכסי שלהם מצדיק את הקניה, ושאפו עליך שהצלחת להבין את זה (שלב האופוריה). כנראה שהיא תגיע למחיר היעד הרבה יותר מהר ממה שהערכת. היית צריך לשים שם סכום גדול יותר.
במהלך אותו יום היא צוללת ל-0.88$ מ-17% היא יורדת ל-4%. הפחד שוב תוקף. אני אומר לעצמי מיהרת להתלהב ולעוף על עצמך (שלב הדיפרסיה). המניה מסיימת את יום המסחר ב-0.901$.
וחוזר חלילה.....

חמישה דברים לסיכום:
1. זו סתם דוגמא. עדיף בעולם השקעות ערך, פשוט לא לעקוב אחרי מניות ברמה היומית.
2. כשאני קונה מניה אני צריך לבצע הערכת שווי. במקרה של COCO זה קצת בעייתי. כי במינימום היא שווה 3$. אין לי מחיר מדבקה מדויק. אני חושב שהיא מנייה שתבצע מהפך. אני אבצע הערכה מדויקת כאשר התוצאות הכספיות ישנו כיוון. לא קונים מניה לפני שיש לנו מחיר יעד מוגדר.
3. במקרה של COCO כן עשיתי שיעורי בית. גם אם זה לקרוא את שיעורי הבית של עידו מרוז ולהפעיל מחשבה ביקורתית לגבי המסקנות שלו. היא ללא ספק שווה 3$ לפחות לדעתי. ובכל מקרה מכיוון שיש כאן רמת סיכון מסוימת הקצתי לכך חלק קטן מאוד מהתיק.
4. אם לא הייתי עוקב אחרי השינויים, לא הייתי רואה צלילות במחיר של מניות, ולא הייתי מגלה מניות מעניינות כמו למשל GMCR שנחתכה ביום אחד ב-50% ואז קניתי אותה.
5. ניהול רגשות בהשקעות - זה חייב להיות רציונלי ולא רגשי. לא מתאהבים במניה. זה בסדר להודות בטעויות. לא בוחנים את עצמך על סמך יום אחד וגם לא שבוע. אלא על סמך תוצאות אמיתיות. אל תקנה מה שאתה לא מבין. תסמוך על עצמך. אל תגרר. אל תאשים את עצמך. אל תתלהב יותר מידי ואל תתבאס יותר מידי.
אתה הבנאדם היחידי שאתה יכול וחייב לסמוך עליו בכל הנוגע להשקעות.
YES WE CAN!

הפוסט נכתב לראשונה במועדון המשקיעים.

אין לי רישיון ליעוץ השקעות ואין לראות בזה המלצה.

ארנון גולני (M.Sc) - סדנאות לניהול פיננסי אישי. ארנון הינו מרצה בכיר, מנהל את תיק ההשקעות המשפחתי, מורה למתמטיקה, משקיע, מתכנן עירוני ומתכנן תחבורה בהכשרתו. לארנון ניסיון של למעלה מעשר שנים בלימוד והדרכה של הנושאים הפיננסים האישיים. כולל ניסיון שצבר בחברה המובילה בארץ בתחום ניהול אשראי וסיכונים. ארנון מעביר קורסים וסדנאות בנושא השכלה פיננסית מעשית. מתנדב כדרך חיים ומזמין את כולם לעשות זאת- בתכנית היל"ה, צ.ב.ע ובארגון "פעמונים. ארנון גולני - השכלה פיננסית מעשית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב